Menu

Professionele
merkidentiteit

Sta eens even stil en denk aan een van je favoriete merken. Waarschijnlijk zie je nu een logo, winkel, kleur of een onvergetelijke reclamecampagne voor je. Dit komt door de sterke visuele identiteit die een merk heeft ingezet om een verbinding te maken met jou (de doelgroep). Vaak ontbreekt een professionele merkidentiteit bij een bedrijf waardoor zij veel (potentiële) klanten mislopen. Terwijl dit gemakkelijk opgelost kan worden door een ervaren designer.

merkidentiteit bloemenzaak amsterdam
merkidentiteit bloemenzaak amsterdam

Wanneer een merkidentiteit?

Je doelgroep weet niet wie je bent en wat je doet

Je huisstijl wordt gezien als 'amateuristisch'

Gebrek aan een huisstijl of consistente gebruik ervan

Je komt niet betrouwbaar over

Wat is een 'merkidentiteit' en waarom is het zo belangrijk?

In het kort

Merkidentiteit is de visuele en emotionele uitstraling van jouw bedrijf of product. Het omvat aspecten zoals het logo, de kleuren, de taal en de boodschap die consistent gebruikt worden om een bepaalde associatie op te roepen bij jouw doelgroep. Een sterk merkidentiteit creëert herkenbaarheid en een uniek beeld op de markt, wat bijdraagt aan de waardevolle reputatie van jouw bedrijf.

Emotie zet tot aankoop

Of het nu gaat om de waarden die het merk vertegenwoordigt, de kwaliteit van het product of de beleving die het biedt, emoties spelen een belangrijke rol bij het koopproces. Door klanten op een emotioneel niveau te raken, zijn ze meer geneigd om een band op te bouwen met het merk en terug te keren voor meer aankopen.

merkidentiteit wit
visitekaartjes wit minimalistisch
zwarte visitekaartjes
mon corps

10 sec

Het aantal seconden dat een consument nodig heeft om een mening te vormen over je logo. Daarnaast kost het hen ongeveer 5 tot 7 seconden om het opnieuw te herkennen.

86%

Het percentage consumenten dat bereid is meer te betalen voor een premium merkbeleving. Denk bijvoorbeeld aan een goede klantenservice of een gebruiksvriendelijke website.

4 miljard

Gemiddeld bedrag ($), dat Coca-Cola per jaar besteedt aan hun merkidentiteit om herkenbaar te blijven voor hun doelgroep.

Veelgestelde
vragen

Algemeen

Een merkidentiteit is het uiterlijke kenmerken van je merk of bedrijf. Dit bestaat uit onderdelen zoals:

  • Het logo
  • De vaste kleuren
  • De vaste lettertypen
  • Stijl van de fotografie
  • Het gebruik van iconen

Dit zijn de basiselementen die bij elke huisstijl komen kijken.
Afhankelijk van je bedrijf of organisatie, kun je je merkidentiteit zo uitgebreid maken als je wilt.

Branding gaat verder dan alleen je logo of huisstijl. Het is een verzameling van ervaringen en interacties die iemand heeft met je merk. Dit wordt bepaald door de kwaliteit van je producten, de manier van communicatie en zelfs de manier waarop je je producten of diensten prijst. Bij ‘merkidentiteit’ probeer je alle kenmerken en kernwaarden van je merk op een visuele manier over te brengen op je doelgroep, om op te vallen tussen alle alternatieven.

Met merkidentiteitsontwikkeling van Camido verzeker je jezelf van een sterk en consistent merkimago. Bij oplevering ontvang je namelijk een uitgebreid huisstijlhandboek, dat als leidraad dient voor al je merkactiviteiten. Laat jouw merk opvallen met de expertise van Camido.

Doe je ook...?

Losse onderdelen als “logo design” of andere huisstijl elementen kunnen zeker apart ontwikkeld worden.

Camido kan de ontwerpen van het drukwerk verzorgen. Het drukproces zelf moet door een professioneel drukbedrijf worden uitgevoerd.

Geen zorgen, ik kan je in contact brengen met verschillende drukbedrijven die hoogwaardige werk leveren tegen een schappelijke prijs.

Klaar om je merk naar een
nieuwe niveau te tillen?

Merkidentiteit projecten

Meer diensten